Proč byste se měli dopřávat skořici po celý rok

4. května 2018 v 7:07 | 💋Cherry Berry💋 |  -Vím, co jím ✔️

Proč byste si měli dopřávat skořici po celý rok



Skořice není jen výsadou voňavých vánočních perníčků. Skořice je velmi populární koření a to nejen pro svou lahodnou chuť a nezaměnitelnou vůni, ale také obsahuje mnoho účinných látek pro zdraví, které můžete čerpat po celý rok. Způsobů, jak využít skořice, je nespočet, záleží jen na vaší chuti a fantazii. Také nedáte na toto koření dopustit?



Používání skořice se datuje již od dob starověkého Egypta a její obliba se rozšířila po celém světě. V minulosti se dokonce používala jako přírodní konzervační prostředek. V dnešní době se nejčastěji používá jako kořenicí přípravek dezertů, čokolády, pečiva, nápojů, a dokonce nechybí ani v masových receptech a omáčkách. Špetku skořice můžete zkrátka přidat snad kamkoli. A jaké účinné látky obsahuje?

Reguluje hladinu cukru v krvi

Jedním z nejznámějších účinků skořice je kontrola hladiny cukru v krvi. Pokud skořici přidáte do vaší běžné stravy, může tak zpomalit proces vyprazdňování žaludku a tím dochází k postupnému uvolňování energie do organismu. Tím pomáhá regulovat inzulin a glukózovou rovnováhu v těle.

Zvyšuje imunitu

Skořice působí na naše tělo jako přirozený ohřívač. Tato funkce ji činí významnou při léčbě běžného nachlazení a různých forem chřipky již po generace. Tyto hřejivé účinky jsou pozitivní pro celý organismus, dokážou také nastartovat metabolismus a přispět k efektivnímu spalování.

Prevence rakoviny


Výzkum účinku skořice na rakovinu probíhá již řadu let a závěr je, že dvě látky, cinnamaldehyd a eugenol mohou aktivně zabraňovat šíření rakovinných buněk a představují velmi vzrušující vývoj výzkumu rakoviny tlustého střeva, lymfomu a leukemie. Konkrétně bylo zjištěno, že některé látky ve skořici zabraňují růstu nádorů. Tyto antioxidační složky také pomáhají s řadou dalších zdravotních účinků, včetně zdraví a vzhledu kůže, stejně jako podporují přirozenou regeneraci těla.

Zlepšuje koncentraci

Přidáváte si skořici do kávy? Proč ne. Vaše kognitivní funkce podpoří nejen dávka kofeinu, ale i špetka skořice. Dokonce existuje chemické spojení mezi mozkem a vůní/chutí skořice, takže když výzkumní pracovníci žvýkali skořici nebo ji jen, zvýšila se jejich kognitivní aktivita. No rozhodně to během perného dne stojí za vyzkoušení.

Antioxidační účinky

Skořice obsahuje různé esenciální oleje a organické sloučeniny, které mohou aktivně vyhledávat a neutralizovat volné radikály, nebezpečné vedlejší produkty buněčného metabolismu, které mohou způsobit, že zdravé buňky spontánně umírají nebo se mutují do rakovinných buněk. Tyto antioxidanty obsažené ve skořici hrají klíčovou roli v prevenci pro zdraví srdce a také některým chronickým onemocněním.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lucka Lucka | E-mail | Web | 5. května 2018 v 12:33 | Reagovat

Hezký článek, skořici mám ráda a ráda ji přidávám třeba do ovesné kaše. :-)

2 Simix Simix | Web | 5. května 2018 v 22:19 | Reagovat

Díky tvým článkům se člověk doví, co více přidat do své stravy :)
Někde jsem slyšela, že je fajn pít vodu, kde je skořice. Jakože plovoucí :D
Koncentrace se bude hodit během zkouškového, řekla bych :D

3 Ronnie Sparks Ronnie Sparks | E-mail | Web | 6. května 2018 v 11:07 | Reagovat

Skvělý článek. Skořici mám ráda, ale jsem na ní jakoby náladová. Někdy na ní nemám vůbec chuť a smrdí mi. Jinak je krásně voňavá a miluji ji do kávy. :-)

4 Kix*♥ Kix*♥ | Web | 7. května 2018 v 5:28 | Reagovat

Opět další skvělý článek :-) moc ráda tyhle tvé články pročítám, protože se vesměs dozvím věci a informace, které vůbec nevím :-) Skořici mám moc ráda :-) krásná vůně, aroma i chuť... a vůbec jsem netušila, že je tolik prospěšná :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama