Mrkev a její léčivé účinky na zdraví

6. dubna 2018 v 7:07 | 💋Cherry Berry💋 |  -Vím, co jím ✔️

Jak může obyčejná mrkev výrazně ovlivnit naše zdraví? Tato často přehlížená zelenina má skutečně zázračné účinky v mnoha ohledech. Zde je soupis podložených účinků.

1. Prevence rakoviny
2. Lepší zrak
3. Proti vráskám
4. Proti onemocnění srdce
5. Detoxikace
6. Zdravé zuby a dásně
7. Proti vysokému cholesterolu
8. Proti mrtvici


1. Prevence rakoviny

Mnohé lékařské studie ukázaly, že pravidelná konzumace mrkve snižuje riziko rakoviny plic, ale také časté rakoviny prsu a jedné z nejhorších jen výjimečně těžce vyléčitelné rakoviny tlustého střeva.
Mrkev totiž obsahuje látku falcarinol což je přírodní pesticid, který chrání kořeny proti houbovým chorobám. Mrkve jsou jedním z mála běžných zdrojů kde se tato sloučenina vyskytuje v přírodní podobě. Testy prováděné na krysách prokázaly až o jednu třetinu nižší riziko rakoviny.


2. Lepší zrak

Mrkve obsahují vysoké množství beta-karotenu, který je přeměněn v našem těle na vitamín A pomocí jater. Ten se poté transformuje v sítnici pro tvorbu látky zvané rhodopsin což je fialový pigment nezbytný pro noční vidění.
Obsažená látka beta-karoten také chrání proti makulární degeneraci a často vyskytovaným senilním kataraktů. Studie ukázaly, že lidé, kteří konzumují vysoké množství beta-karotenu měli o celých 40% nižší riziko makulární degenerace, než ti co beta-karotenu konzumují málo.


3. Proti vráskám

Vysoký obsah beta-karotenu v mrkvi působí jako antioxidant což zpomaluje stárnutí buněk a chrání pokožku před poškozením sluncem. Pomáhá tak proti vráskám, suché kůži, akné, ale také pigmentaci, stařeckým skvrnám. Nedostatek naopak způsobuje špatnou kvalitu kůže, vlasů a nehtů.
Málokdo ví, že je velmi účinná i pleťová maska. Stačí trocha strouhané mrkve s trochou medu.


4. Proti onemocnění srdce

Studie ukazují, že strava s vysokým obsahem karotenoidů má přímou spojitost s nižším rizikem srdečních onemocnění. Může za to vyvážené složení této oranžové krásky, které obsahuje i alfa-karoten a lutein.

5. Detoxikace

Vitamin A pomáhá snižovat žluč a také játrům odplavit toxiny a tuk. Vláknina obsažená v mrkvi pomáhá čistit tlusté střevo a urychlit tak odplavování odpadů.

6. Zdravé zuby a dásně

Mrkev stimuluje dásně a vyvolává tak tvorbu nových alkalických slin, které vše urovnají do rovnováhy. Zanesené dutiny s bakteriemi jsou totiž kyselinotvorné. Minerály obsažené v mrkvi chrání před poškozením zubu.

7. Proti vysokému cholesterolu

Pravidelná konzumace snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Může za to rozpustná vláknina, která dokáže vázat žlučové kyseliny.

8. Proti mrtvici

Studie prováděné na Harvard University ukázaly, že lidé, kteří jedli alespoň pět kusů mrkve týdně měli menší riziko mrtvice než ti, kteří jedli jen jednu mrkev za měsíc nebo méně.

Mrkev má tedy velice velikou váhu pokud jde o léčivé účinky na lidské zdraví. Pomáhá jako prevence před mnoha nežádoucími problémy a pro ženy je nepostradatelným pomocníkem na zdravou hezkou pleť a to především v létě kdy se více či méně vystavují slunečním paprskům.


Dodatek Cherry Berry: Mrkev nám může pomoc získat bronzovou kůži. Nic se ale nemá přehánět a u mrkve to plátí taky, pokud nechcete mít oranžovou pleť!!!

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 6. dubna 2018 v 13:19 | Reagovat

Koukám že je skoro na všechno. Mrkev mám ráda ale jedině za syrova :-)

2 Kix*♥ Kix*♥ | Web | 9. dubna 2018 v 6:01 | Reagovat

Mrkev mám moc ráda :-) syrovou, ale i ve formě salátu s ananasem, nebo šťávy :-) vařenou mrkev sním také, ale stejně mi chutná nejvíc za syrova, když je křupavá a šťavnatá :-)
Navíc jsem ani netušila, kolik benefitů v sobě má :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama