🍎9 důvodů, proč jíst často jablka🍎

13. dubna 2018 v 7:07 | 💋Cherry Berry💋 |  -Vím, co jím ✔️

Jablka patří mezi naše tradiční ovoce. Již naši předci znali jejich příznivé působení na lidské zdraví. Nechme se inspirovat jejich moudrostí a dopřávejme si často toto chutné a nesmírně zdravé ovoce. Pokud vám doporučení předků nestačí, tady je hned 9 smysluplných důvodů, proč by se jablka měla stát samozřejmou celoroční součástí našeho jídelníčku.

...


1. Jsou bohatým zdrojem zdraví prospěšných látek

Jablka jsou známým zdrojem vitamínu C. Kromě tohoto obsahují vitamíny A, B1, B2, B6, E, K, kyselinu listovou a dokonce i menší množství vitamínu B12. Toto množství je však příliš malé na to, aby se jablka stala plnohodnotným zdrojem tohoto vitamínů.
Jablka jsou také doslova pokladnicí minerálů. Draslík, fosfor, vápník, hořčík, železo, zinek, měď, fluor, jód, selen - to je výčet minerálů, která najdeme v tomto na první pohled obyčejném ovoci.
Obsahují rovněž další zdraví prospěšné látky, jako jsou polyfenoly, fytosteroly, karoteny, sulfidy, glukosinoláty, saponiny, terpeny, vláknina pektin. V syrových jablíčkách najdeme také významné enzymy.

2. Podporují hubnutí

Sladká chuť, nízký obsah kalorií, vysoký obsah vlákniny pektinu a nezanedbatelné množství vody dělají z jablka ideální potravinu pro redukční jídelníček. Přepadne-li vás během hubnutí neodolatelná chuť na sladké, zakousněte se do jablka.
Toto ovoce uspokojí vaši chuť na sladké a navíc vás dokáže zasytit. Pektin totiž v žaludku bobtná a tím navozuje pocit sytosti.
Vyšší obsah draslíku zabraňuje nadměrnému ukládání vody v těle, což je častou příčinou toho, proč se nemůžeme zbavit nadbytečných kil.
Navíc nám jablka dodají potřebné množství energie a díky antioxidantům i vitamínu C posílí náš imunitní systém. Na jablíčkách i čerstvé šťávě z nich si pochutnáte, jablečná šťáva je vynikajícím nápojem, který se skvěle hodí k mnoha jídlům.
Kromě toho jsou jablka součástí spousty dietních receptů.

3. Detoxikují tělo

Jablka disponují silnými detoxikačními schopnostmi. Díky těmto schopnostem nám mohou pomoci při různých potížích.
Pektin na sebe dokáže vázat nadbytečné tekutiny i toxické látky včetně těžkých kovů a odvádět je z těla ven. Navíc povzbuzuje činnost střev, čímž je čistí. Jablka nám pomohou nejen při průjmu, jsou osvědčeným prostředkem i proti zácpě.
Pektin díky své schopnosti odvádět z těla toxické látky i nadbytek cholesterolu čistí také játra. Tento účinek ovšem mají pouze syrová jablka. Pektin se totiž varem mění na rosol.

4. Jsou prevencí proti diabetu

Jablka by neměla chybět v jídelníčku diabetiků. Dokáží totiž snížit hladinu glukózy v krvi, což je pro diabetiky 2. typu klíčové. Tuto schopnost jim opět propůjčuje vysoký obsah vlákniny pektinu, který tvoří zhruba jednu třetinu jejich obsahu. Pravidelná konzumace jablek je rovněž velmi dobrou prevencí proti tomuto onemocnění.

5. Brání nemocem srdce a cév

Denní konzumace jablek snižuje vyšší hladinu cholesterolu, čímž brání vzniku aterosklerózy. Pouhá dvě jablka denně nebo dvě sklenky jablečné šťávy výrazně snižují riziko vzniku infarktu myokardu. Srdce i cévy chrání vitamíny A, C, E, polyfenoly a další látky obsažené v tomto chutném ovoci.

6. Dokáží nás ochránit proti obávané rakovině

Jedno jablko či jedna sklenice jablečné šťávy denně nás dokáže udržet dalekonejen od běžného doktora. Dokonce nás udrží daleko i od onkologa. Podle výsledků amerických vědců konzumace tohoto ovoce výrazně snižuje šanci na vznik rakoviny slinivky břišní.
Toto na první pohled obyčejné ovoce nás dokáže ochránit také před rakovinou jater, střev a prsou. Vysoký obsah pektinu totiž čistí naše tělo od toxických látek, zatímco fenoly spolu s vitamínem C bráni vzniku rakovinných buněk.

7. Pomáhají při dně a revmatismu

Jablka ocení také lidé trpící dnou a revmatismem. Pravidelná konzumace tohoto ovoce výrazně snižuje tvorbu kyseliny močové, čímž pomáhá v prevenci i léčbě dny.
Revmatikům je doporučována podzimní jablečná kúra, která spočívá v konzumaci 1 kilogramu jablek denně po dobu tří týdnů, u těžších forem revmatismu se doporučuje prodloužit tuto kúru na sto dní.
Po tuto dobu konzumujeme kromě jablek samozřejmě i běžnou stravu.

8. Podporují kvalitní spánek

Problémy se spánkem sužují spoustu lidí. Tyto problémy mají společného jmenovatele - stres. Stres brání mnohým lidem usnout. Jedno jablko či jedna sklenka jablečné šťávy před spaním nám pomůže zbavit se stresu a lépe usnout.
Výborným prostředkem na zklidnění a pro dobrý spánek je čaj, připravený ze dvou lžic sušených jablek (křížal), jedné lžičky meduňky a jedné lžičky heřmánku. Tuto směs zalijeme 3 decilitry vroucí vody a necháme 15 minut louhovat.
Poté přecedíme, vymačkáme křížaly a popíjíme. Při chřipce, nachlazení nebo bolestech v krku můžeme čaj přisladit lžičkou medu.

9. Zpomalují proces stárnutí

O jablcích se říká, že jsou elixírem mládí. Skutečně mají schopnost zpomalit proces stárnutí, to však neznamená, že pokud si budete denně dopřávat misku jablek, zůstanete věčně mladí nebo se vám dokonce vrátí mládí.
O výrobu takové prostředku se pokoušeli již středověcí alchymisté. Dosud se ale nikomu nepodařilo takový prostředek vyrobit a pravděpodobně ani nepodaří.
Omlazovací schopnost jablek spočívá v jejich schopnosti regenerovat tělo. A to rozhodně není málo.
Ocet z jablečné šťávy tuto schopnost ještě zvyšuje. Musí se však jednat o kvalitní jablečný ocet.
Různé ochucené octy tuto schopnost vůbec nemají a navíc obsahují chemické látky, které nejsou pro naše zdraví příliš prospěšné.

Autorka: Evžena Janovská

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 13. dubna 2018 v 13:53 | Reagovat

Pěkné zajímavosti, asi zkusím ten čaj na dobrý spánek 8-)

2 Kix*♥ Kix*♥ | Web | 14. dubna 2018 v 13:42 | Reagovat

Jablíčka mám ráda :-) na všechny způsoby, které jsou možné :-) snažím se je jíst každý den, alespoň jedno jablko denně, i když občas se mi to nepovede :-) ale jablko je jedno z mého nejoblíbenějšího ovoce :-) Mňam ♥

3 Simix Simix | Web | 16. dubna 2018 v 21:09 | Reagovat

Já teď mám na koleji hromadu jablek :) O vitamínech ví plno lidí :) O hubnutí už méně :D Hubnout zrovna nepotřebuju :D
Od bodu 4 jsem z toho nevěděla nic :)
Spánek bych potřebovala zlepšit. A poslední bod.. komu by seto nelíbilo, že ? :D Opět pěkný článek :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama