Zázračná vejce: Co se stane s vaším tělem, když začnete jíst dvě denně?

30. března 2018 v 7:07 | 💋Cherry Berry💋 |  -Vím, co jím ✔️


Dlouho se tradovalo, že vejce zvyšují hladinu cholesterolu v krvi, a tudíž škodí zdraví. Dnes víme, že jsou naopak velmi zdravá a je dobré je do jídelníčku zařadit. Udělejte to. Jezte dvě vajíčka denně a sledujte na sobě skvělé změny.

Vejce organismu poskytují spoustu kvalitních bílkovin, vitaminů, minerálů a dalších velice prospěšných mikroživin. Není tedy divu, že jejich konzumace tělu prospívá v mnoha směrech.
"Vaječné proteiny jsou cenné především pro svůj vysoký obsah aminokyselin. Podle Světové zdravotnické organizace má vaječná bílkovina nejvyšší stravitelnost. Proto jsou vejce nejen důležitou potravinou pro sportovce, ale mají i jiné pozitivní účinky na zdraví. Díky obsahu cenných látek vyskytujících se ve žloutku mohou vajíčka stimulovat i vývoj mozku a zlepšit koncentraci," říká fitness trenérka a výživová poradkyně Alena Vídeňská a doplňuje, že je velmi důležité vybírat vejce opravdu kvalitní, nejlépe z ekologického chovu. Víte, co se stane, když budete jíst dvě vajíčka denně?

Zhubnete snadněji

Domněnka výživářů, že vejce škodí zdraví zejména kvůli vysokému cholesterolu, už dávno padla. Dnes se ví, že je výživová hodnota vajíček obrovská a v jídelníčku by chybět neměla - a zvlášť když se snažíte mít pod kontrolou svou hmotnost. Vejce jsou ideální ráno: dodají tělu dostatek energie, nadlouho zasytí a v kombinaci s nízkokalorickou stravou údajně podporují i samotné hubnutí. Lidem, kteří snídají vejce, se daří shazovat až dvakrát rychleji než těm, kteří se odbudou třeba nízkotučným jogurtem, nebo si naopak dají něco pěkně sladkého.
"Při snaze o redukci váhy se doporučují jíst zejména bílky, které obsahují minimum tuku, a naopak vysoké množství proteinu," radí Alena Přídová, hlavní výživová poradkyně Naturhouse. Většinu ostatních důležitých látek však obsahuje žloutek. "Zejména cenné vitaminy A, D, E, skupinu B a minerály vápník, fosfor, draslík, železo a zinek. Tyto látky dělají z vejce potravinu, která podporuje imunitu i činnost mozku, zlepšuje vlasy, pleť i zrak a pomáhá nám v boji proti vysokému tlaku i cholesterolu," doplňuje odbornice.
Vajíčka jsou bohatá na bílkoviny, vitamíny a minerály

Zaženete alzheimera i rakovinu prsu

Vaječné žloutky jsou nejbohatším zdrojem cholinu. Je to základní látka pro dobrou funkci mozku, a proto je jeho nedostatek spojován třeba s Alzheimerovou chorobou. Dlouhodobý deficit cholinu může způsobit bolesti hlavy, zapomnětlivost a zvyšuje se i riziko psychiatrických onemocnění, která jsou provázána s poruchami paměti. Podle odborníků mají navíc ženy díky pravidelné konzumaci vajec až o 18 procent menší riziko vzniku rakoviny prsu.

Zkrásníte a omládnete

Slepičí vejce jsou bohatá také na karotenoid lutein, vitaminy B7 (biotin) a B12. Spolu s proteiny z bílku přispívají k posílení vlasů a kůže. Podle výzkumu nizozemských vědců se při pravidelné konzumaci vajec zlepšuje pleť: téměř 90 procentům testovaných žen zmizely pigmentové skvrny a jejich kůže vypadala hladší. Mužům se zase viditelně vyhladily vrásky kolem očí. Nedostatek biotinu přispívá ke ztenčení a vypadávání vlasů, různým druhům kožních zánětů nebo plísňovým infekcím nehtů či kůže.
Díky vajíčkům se zlepší kvalita vašich vlasů a budou vám méně padat

Ochráníte zrak před šedým zákalem

Lutein se zase váže na oči - hromadí se v sítnici a likviduje zde volné radikály. "Antioxidanty obsažené ve vejcích pomáhají chránit oči před poškozením od slunečního záření a působí jako prevence slepoty nebo šedého zákalu," potvrzuje Alena Vídeňská.

Budete vitálnější a zdravější

Vitaminy obsažené ve vejcích se podílejí i na tvorbě pohlavních hormonů. Kyselina listová snižuje riziko poškození plodu v těhotenství a pomáhá vytvářet červené krvinky, na které se váže kyslík - díky tomu je organismus dobře okysličen a celkově lépe funguje.
Mýty o škodlivosti vajec kvůli zvyšování cholesterolu už jsou mnohokrát vyvrácené. Vědci zjistili, že při konzumaci dvou až tří vajíček denně se v krvi zvedá pouze hladina spíše neškodného HDL cholesterolu. Ten, který tělu škodí, je LDL cholesterol. A proti němu jsou vajíčka skvělou zbraní: žloutky obsahují lecitin, který dokáže hladinu špatného cholesterolu snížit, dále je důležitý pro mozek i játra a navíc pomáhá při hubnutí. Vejce obsahují i omega-3 mastné kyseliny, jež zmenšují hladinu triglyceridů a redukují tak riziko kardiovaskulárních chorob. Vitamin D zase pomáhá lépe absorbovat vápník, čímž posiluje kosti a zuby.
Jíte vajíčka? Na jaký způsob je máte nejraději?

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Angie Angie | Web | 30. března 2018 v 8:39 | Reagovat

Podľa môjho názoru, všetkého veľa škodí, avšak občas nie je zlé si dopriať :)

2 Eliss Eliss | Web | 30. března 2018 v 22:13 | Reagovat

Vajíčka mám ráda, ale vadí mi když jsou vařená, jelikož mi nechutná žloutek :-)

3 Simix Simix | Web | 1. dubna 2018 v 21:35 | Reagovat

No vidíš to.. zrovna dnes jsem se dověděla, že bratr začal jíst pravidelně vajíčka. Já mu na to řekla o cholesterolu a řekl mi něco takového, jako píšeš tady v článku. On se teď docela zabývá tím, co jí, protože posiluje.
Já rychleji hubnout nepotřebuji :D Naopak :D
Dřív jsem jedla vajíčka docela hodně... teď popravdě skoro vůbec. Asi si je začnu zase více dělat :)

4 Kix*♥ Kix*♥ | Web | 2. dubna 2018 v 7:59 | Reagovat

Dřív se opravdu tradovalo, že jsou vajíčka zabiják a zvyšují cholesterol...ještě když jsem byla malá, tak se to říkávalo... a teď je všechno jinak :D. Podle mě je to všechno v pohodě, když jíme s mírou :-) nic se nemá přehánět...
Vajíčka mám ráda na všechny způsoby :-) ale nejím je nějak pravidelně... většinou třeba 1., nebo 2x do týdne :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama